Cronologia

Des de fa més de 270 anys, la nostra escola està arrelada a Lleida, fet que ens permet gaudir d’una llarga experiència i una forta tradició pedagògica. Des dels inicis fins al dia d’avui han transcorregut molts dies, plens de significat, que han omplert i escrit la nostra història com a institució educativa a la ciutat al llarg de molts anys.


Aquest és un breu resum significatiu i cronològic.

  1. 1607 – Santa Joana de Lestonnac funda la Companyia de Maria a Burdeus.
  2. 1650 – La Companyia de Maria arriba a Espanya, i s’instal·la en primer lloc a Barcelona.
  3. 1750 – Un grup de cinc religioses de la Seu d’Urgell arriben a Lleida per crear una escola.
  4. 1755 – Inaguració del convent del Carrer La Palma i inici de les classes per a internes i externes.
  5. 1936 – Guerra civil. Dispersió de les 47 religioses.
  6. 1939 – Reagrupament de la comunitat. Es reprèn l’activitat educativa en un edifici cedit.
  7. 1950 – Inici de l’activitat docent al carrer Canonge González, i col·locació de la primera pedra de l’edifici de Prat de la Riba.
  8. 1954 – Inaguració de la nova i actual escola.
  9. 1977 – Inici de la coeducació.
  10. 1978 – Constitució de la Societat Cooperativa de Pares del Col·legi Lestonnac ‘l’Ensenyança’.
  11. 1989 – Les religioses de l’escola abandonen la seva tasca docent de forma definitiva.
  12. 2000 – Commemoració dels 250 anys de Lestonnac «L’Ensenyança» a Lleida i 50 anys de la construcció de l’edifici de Prat de la Riba.
  13. 2003 – 25 anys de Cooperativa del Col·legi Lestonnac.
  14. 2008 – Compra de l’edifici de l’escola a la comunitat religiosa per part de la cooperativa de pares.

 


Aquests canvis han estat regits per uns criteris que, en tot moment, han presidit l’activitat educativa d’aquesta institució:

  • Formació integral de la persona.
  • Valoració de la cultura i articulació amb la fe.
  • Vesenvolupament de les relacions humanes
  • Inserció en el món (multiculturalitat, pluralisme…).
  • Importància dels processos democràtics i promoció de la vida associativa.

A més, cal destacar també la capacitat d’adaptació de la institució a la realitat de cada moment històric, amb visió de futur.